Assalamualaikum..terima kasih sudi jengah blog masyiu ^_^

Thursday, 25 August 2011

Cinta Pra-Matang

Assalamualaikum

Awak
saya benci awak!!
saya meluat tengok awak!!
saya menyamaph ngan awak!!
awak talam dua muka
muka baek hati busuk.

Awak
saya menyesal pergi perpustakaan
sebab kat situ kite kenal
awak tackle saya..saya xlayan
tapi..awak x putus asa
akhirnya hati saya tertawan

Awak
kawan2 saya kata saya gedik
sebab selalu jumpa awak,
sebab selalu cerita tentang awak,
sebab selalu tunggu awak balik kuliah
tapi saya x peduli
sebab saya suka tengok awak

Awak
petang tu saya ajak awak keluar
tapi awak kata nak tidor
saya pon jalan sorang2 pusing KMPP
tapi awak tipu, awak x tydor pon
awak maen futsal kan??

Awak
malam tu kite jumpa kat kedai pak cik 4 flat
tapi dari jauh
sebab awak dengan praktikum fizik
saya dengan praktikum hayat
awak senyum kat saya, saya senyum kat awak
habis satu malam x leh tydor

Awak
zaman matrik dah tamat
saya dapat UKM, awak U laen
saya ingat kite terpisah sementara
rupanya selamanya

Awak
hari ni saya dapat mceg
awak mintak putus
saya tanya 'kenapa'
awak jawab 'awak x layak untuk saya'
bedebah!! alasan lapuk la
awak ada gurlfrend baru kan??

Awak
saya nak jadi yang halal buat awak
tapi xder jodoh
saya nak jadi suri di hati awak
tapi Allah x izin
saya nak jadi pendamping awak
tapi x kesampaian

Awak
nape jahat sanagt???
tapi xper..saya dah reda
saya dah matang
saya rela awak bukan milik saya
tapi sebahagian dari lipatan sejarah saya

Awak
orang kata walaupun sejarah itu adalah fakta
tapi kita boleh lupakan sejarah.
saya doa awak bahagia dengan 'die'
we still frend, right?


31 comments:

CintaKhadijah said...

sabar ye.. kadang2 ALlah beri kita yang salah sebelum yg betul..:)

masyiu said...

hehe..citer lama sis..as memory..

amranaiman said...

^_^.. berkawan tiada salahnya.. :D

amranaiman said...

^_^.. berkawan tiada salahnya.. :D

C.M.Hasib CH said...

=)

amir aizat said...

nice entry! haha

♥ Cik Nur Elyana ♥ said...

laa... :( nice en3

✿ cik pieQa ✿ said...

sabar ye.

mgkin ALLAH dah sediakan yang lebih baek dan teramat baek untuk masyi.

^_^

.:naqib saad:. said...

sabar. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hamba Nya :)

Khairull-Dean said...

best puisi nie... lengkap untuk satu story... Terbaikkkkk... Btw... sabar ea dik.. ramai lagi laki yang ensem dan baik... :D

muhamadsufian89 said...

baguslah matang. terima setiap perkara dgn matang ye. semua benda pasti ada hikmah jangan risau ye. :)

Azham Vosovic said...

bagos2.... doakan yg terbaik buat si dia....

aku said...

saya pon xske awak!bkn awak awak..tp awak saya..huhu

Abu Farras said...

Semoga Allah gantikan dengan yang lebih baik aamiin

mira madihah said...

sejarah tu membuatkan kita matang dalam kehidupan :) chill

afzalsukasuki said...

banyak betol..macam pengalaman sendirik je??hahah :D

masyiu said...

amranaiman : yupp...kiteowg jadi kawan...=)

hasib : =)

amir : thnx bro

yana : thnx dear..

pieqa : aah..sabar..kena kuat..=)

naqib : insya-allah

khairul : lol..citer benar la~~.not puisi

sufian : yup..mematngkan kite

azhan : insya-allah bro

aqu : lol..-.-

faras ; amin~~

mira : btol3~~

afzal : citer benar la bro...

cik xeyrah said...

crita awak sndiri ker>? sayu plak cra awak tulis :( dun sad ya...:')

Lynn said...

betul jugak tu..huhu

Kisah aku dan bunga api

masyiu said...

xeyrah : xper...kena kuat dear..take it as experience..

lynn : apa yg btol dear??

ZouL said...

alolo..sayunye citer.....ade typo la kat perkataan sanagt..hehe

masyiu said...

zoul : amboi..detailnyer die...malu3~~-.-

Cik Ca'ah said...

seriously,mmg alasan lapok. i tak bagus utk u la,u baik sgt la. slalu sgt dgr.

masyiu said...

cik ca'ah : laki memg cmtu kan...huhu

cik deyla said...

huu.. sabar ye dear :)
moge ade yg terbaik untuk kamoo ;)

masyiu said...

deyla : peace..-.-

Mellyana Sara said...

oh dear. bersabar ya. :) Tuhan sedang berbicara dengan kamu.

masyiu said...

mell : thnx dear...=)

Mellyana Sara said...

welcome. la tahzan ya syg. ;)

syahirooAhmad said...

hahhaa.. kisah ni pasti penah terjadi kat korang2 kan.. aku pun~

RinsyaRyc said...

nak jadi suri kepada orang yang sudi dn yg rasa sya layak untuk dia.. ^^

http://bulatmata.blogspot.com/